Je pravda, že ako promotér ste do chystaného muzikáli Mamma Mia počítali aj s
„Áno, bola na našom zozname. Vedela spievať, tancovať aj hrať. Bohužiaľ, na jar, kedy sa obsadenie dávalo dokopy, už nebola v takej kondícii, aby sme jej úlohu mohli poskytnúť.“
Vydesil vás určite jej posledný rozhovor na TV Prima. Ivetu ste dobre poznali, boli ste jej manažérom tri roky, ako na vás pôsobila?
„Bola v zbedačenom stave. To už nebola ona. Potrebovala stálu odbornú starostlivosť, to predsa muselo byť pánovi
Kedy ste sa vlastne stali Ivetiným manažérom?
„Zastupoval som ju v rokoch 1997 až 2000, mal som na starosť jej mediálny comeback, keď sa vracala po narodení Artura znova na scénu. Stretli sme sa po prvý raz na muzikáli Dracula, kde nastupovala do role Adriany.“
Aká bola vo vašich očiach Iveta?
„Bola predovšetkým hviezda. A je potrebné sa na ňu dívať sa touto optikou. Bola výnimočná vo všetkom – v tom, čo vedela na javisku, i v nárokoch na spolupracovníkov. Ja som ju našťastie zažil vždy v tej najlepšej kondícii.“
V čom bola silná a v čom slabá?
„Mala rada slávu, chcela, aby sa o nej písalo, veľmi jej záležalo na tom, ako vyzerá, jednoducho milovala povolanie speváčky. Vedela, že popularita nie je zadarmo a veľmi na sebe pracovala. Jej skúšky choreografie boli povestné. Iné kolegyne by sa možno uspokojili s hodinovým tréningom. Iveta skúšala pokojne celý deň, pokým si nebola istá, že tanec vie perfektne. Na druhej strane chcela mať súkromie, ale to sa dosť dobre nedá spojiť s veľkou slávou. Kto je špička, nemôže si myslieť, že sa pred verejnosťou úplne schová.“
Na alkohole a tabletkách vtedy závislá nebola?
„Vôbec. Dokonca ani na večierkoch, ktoré sme mali u nej doma alebo u nás na Karlštejne, sa nikdy nenapila nad mieru.“
Čo vstúpila do Draculu, začalo to medzi ňou a
„Patril som v tých rokoch k jej najbližším spolupracovníkom, preto ma požiadala, či by som jej pár vecí neodviezol do prenajatého domu. Tak som to urobil. Chcela začať nový život, po úspechu v Draculovi bola odhodlaná sa osamostatniť.“
Opustila otca svojho dieťaťa a jej kariéra išla strmo nadol...
„Bola to jej osudová chyba. Kariéra sa jej na nejaký čas zdvihla, spievala v Draculovi a s hitom Tri oriešky zažila comeback storočia. Bola ale krehká a potrebovala rodinné zázemie. Partnera, ktorý bol silná osobnosť. To odchodom z Jevan stratila.“
Kedy ste spozorovali, že Iveta pije?
„Dlho som to nevedel. Navonok pôsobila vyrovnane a mávala u divákov úspech. Až v roku 2004, kedy som viedol marketing muzikálu Miss Saigon, sa riešila Ivetina indispozícia kvôli alkoholu. Na javisku bľabotala, motala sa, skoro spadla z javiska, čo ohrozovalo jej bezpečnosť, zabúdala text. Dohovorom sa to vtedy ale vyriešilo.“
Tvrdila, že jej indispozíciu spôsobil otras mozgu po páde na kolieskových korčuliach. Iveta sa ale kvôli závislosti potom takisto stávala viac nezodpovednou...
„Bohužiaľ. Obsadil som ju do vôbec prvého koncertu Kráľovien popu. Vtedy, v roku 2000, bola úplne profesionálna. Naopak, chcela spievať viac pesničiek ako ostatné speváčky. O sedem rokov neskôr už boli jej problémy známe, napriek tomu som ju pozval znova, aby všetkým ukázala, že je v poriadku. Bohužiaľ, vystúpenie zrušila v deň konania koncertu.“
Ako to vysvetlila?
„Že jej je zle. Ja som jej vtedy ponúkal spev na playback, len aby som jej dodal guráž sa znova vrátiť. Nedala si ale povedať. Podľa mňa jej už pracovali nervy z obavy, či sa pred divákmi i kolegami dokáže vôbec obhájiť. Ale pochopil som to a nežiadal od nej ani zmluvnú pokutu.“
Na Ivete vám zjavne záležalo. Pomocnú ruku ste jej podali i ako autor námetu na jej posledný televízny dokument Pravdivý príbeh Ivety B.
„Dokument som zamýšľal ako terapiu. S kolegami na Barrandove, kde som vtedy viedol program, sme o Ivete chceli nakrútiť pravdivý ale povzbudzujúci film. Dokument odvysielala aj slovenská televízia a videlo ho viac než milión divákov. Iveta bola veľmi spokojná. Do scenára vôbec nezasahovala. Chela, aby mapoval všetky jej vzostupy a pády. Vtedy, pred dvoma rokmi, som naozaj pevne veril, že sa znova zdvihne zo zeme...“
Ale nezdvihla, čo ste videli na vlastné oči, keď ste jej odovzdávali v karlínskom divadle cenu za Návrat roku...
„Áno, Iveta v poriadku naozaj nebola. Nešlo vtedy ale o alkohol, bola pod silným vplyvom liekov. Hovorila so mnou v zákulisí, pýtal som jej, či nepotrebuje pomoc, ale odpovedala, že je v pohode. Jej vystúpenie som potom radšej nechal zostrihať tak, aby na obrazovke nevyznelo tak zmätene, ako to bolo na nakrúcaní v divadle.“
Myslíte si, že tragickému osudu Ivety mohlo niečo zabrániť?
„Ona sama tomu mohla zabrániť. Potrebovala by ale pomoc najbližších. Mala to tak v kariére i v súkromí – vždy pri nej musel byť niekto, kto ju viedol správnym smerom...“