RECENZE: Sia v nové edici desky This Is Acting zvážněla

Vydáno 08.11.2016 | autor: Tomáš Navrátil

O zpěvačce Sie by se dalo s jistotou říct, že je jasnou továrnou na hity. Jako skladatelka má na triku zásadní singly posledních let - nazpívaly je Rihanna, Beyoncé, Shakira, Kylie Minogue nebo Katy Perry. Dáma, která zásadně neukazuje svoji tvář, ale nezapomíná ani na sebe. A jelikož lednové album This Is Acting bylo hodně úspěšné, přichází nyní s rozšiřující deluxe edicí.

RECENZE: Sia v nové edici desky This Is Acting zvážněla Sia ve své tradiční paruce zakrývající tvář

Sia

This Is Acting (Deluxe Edition)

Skladby: Bird Set Free, Alive, One Million Bullets, Move Your Body, Unstoppable, Cheap Thrills, Reaper, House On Fire, Footprints, Sweet Design, Broken Glass, Space Between, Cheap Thrills (feat. Sean Paul), The Greatest (feat. Kendrick Lamar), Confetti, Move Your Body (Alan Walker Remix), Midnight Decisions, Jesus Wept, The Greatest

19 trax / 74:11 min

vložte odkaz, text nemažte

Vydavatel: Sony Music

Sia Furler je v současné době jedinou zpěvačkou nad čtyřicet let, která dokáže pokořit světové hitparády. S peckou Cheap Thrills jsme se setkávali všude možně takřka celé jaro a léto. Písnička původně psaná pro Rihannu je i pro svůj jednoduchý text patrně jednou z nejlepších vypalovaček, které letošní rok přinesl. Bohužel vznikla i verze s rapperem Seanem Paulem. Ten svým "kvákavým" hlasem celou píseň absolutně znásilnil. Jeho dodatečné popěvky až moc tlačí na pilu a nehodí se nikam. Otázkou sice zůstává, zdali by se i bez něj song stal tak obrovským hitem, z druhé strany je však dlužno dodat, že některá rádia raději sáhla po sólové verzi.

Splynout s hostujícími rappery je pro Siu vůbec problém. Úplně stejný případ je nový singl z deluxe edice The Greatest. Sem se "přifařil" stále oblíbenější Kendrick Lamar, který tu taktéž působí rušivě. Přitom v sólové verzi, použité ve videoklipu, píseň funguje mnohem lépe. The Greatest je moc pěkným následovatelem zmíněného Cheap Thrills. Oba dva si vypůjčují trochu karibských rytmů a působí svěžě. Hodně tomu přidává i choreografie tanečnice Maddie Ziegler, která v The Greatest ukazuje svoje zatím nejlepší taneční i mimické kreace. Zároveň se jedná o přímou reakci na stále ještě aktuální tragédii, kdy bylo v jednom z nočních klubů v americkém Orlandu postříleno skoro padesát homosexuálů.

DUHOVÉ PRUHY NA TVÁŘÍCH

Deluxe edice, která čítá sedm kousků navíc k dříve vydaným dvanácti, na orlandskou tragédii odkazuje vícekrát. Na obalu desky je zmíněná tanečnice zobrazena s duhovými pruhy na tvářích, čímž dává najevo, komu je tato dodatečná edice věnovaná. Proto se tu objevují jak živé taneční hitovky, tak i dojemné a smutné balady. Nová verze Move Your Body konečně nezní jako odhozený song pro Shakiru. Mid-tempo Confetti a Midnight Decisions ukazuje Siu v polohách, ve kterých ji máme nejraději, a skoro šestiminutový opus Jesus Wept se snaží najít útěchu ve víře v posmrtný život.

RECENZE: Sia se přestala bát. Na This Is Acting je dobrou herečkou

Sia si na rozšířené This Is Acting už nehraje na ostatní zpěvačky světové pop music. Především v těch pár kouscích výrazně zvážněla a snaží se i něco sdělit. Proto by možná nový materiál nemusel zapadnout do stínu původního lednového alba. Rušivé jsou snad jen dvě verze hitů s americkými rappery, které si spíše vydupalo vydavatelství než zpěvačka. Ta už teď možná chystá nový projekt s názvem We Are Your Children, kde se zase dočkáme té vážné a bojící se Sii.

Tomáš Navrátil

Témata: Sia, This Is Acting, Maddie Ziegler, Kendrick Lamar, Sean Paul

4,00