TOPlist

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Reportáž z German Country Award 2004

Wanda JacksonJak jsme vás již informovali, v sobotu 21. února proběhlo v Erfurtu předávání cen německé country. Velkolepá akce byla natáčena televizní stanicí MDR a konala se v erfurtské Messehalle před zraky 2500 diváků. Hned v úvodu bych měl přiznat, že o německé country scéně mnoho nevím a ani se o ni příliš nezajímám a jediným cílem mé cesty byl Michael Peterson. Němečtí interpreti mě ale docela překvapili a možná by se i někteří dali srovnávat se zámořskou produkcí. Největšimi hvězdami ovšem byli pochopitelně hosté z USA. Ti byli letos hned čtyři, oproti loňskému ročníku, kdy do Německa přijela ze Spojených států jen Anka Chřestýš.
Do Erfurtu jsem přijel již odpoledne a pěšky jsem se vydal do Messehalle, která je na okraji města. Tam se právě dokončovaly poslední přípravy na večerní galavečer a na sále probíhaly zkoušky. V kanceláří GACMF jsem dostal od pořadatelů předem slíbenou propustku do zákulisí, takže jsem se mohl dostat na spoustu míst, kam běžný divák nemá přístup. Bylo velmi zajímavé pozorovat přípravy a zkoušky na akci, které jsou jinak známé pouze z televize. Přes agenturu AGR Television jsem měl domluvené setkání s Michaelem Petersonem, se kterým jsem také natočil rozhovor.
Linda FellerShow odstartovala krátce po 20. hodině. Nejprve přišel moderátor Uwe Hübner a asi 15 minut rozehříval publikum, chodil po sále a dělal vtipy s diváky. Asi ve 20:15 začal slavnostní večer „na ostro“ a začalo rovněž televizní natáčení. Uwe Hübner přišel znovu, přivítal diváky a ohlásil prvního účinkujícího. Němečtí zpěváci zpívali většinou německy, ale našly se i dobře znějící vyjímky. Diváci se výborně bavili, často rovněž zpívali a při vystoupení některých domácích oblíbenců vydrželi tleskat celou písničku. Vystoupení Michaela Petersona přišlo krátce po půl deváté. Brilatně zazpíval svoji píseň „No More Looking Over My Shoulder“, kterou před pár lety nazpíval Travis Tritt na své stejnojmenné album. Zajímavý výstup měl šestnáctiletý Tommy Roberts Jr., který předvedl dobře provedenou kopii hitu Claye Walkera z roku 1999 – „Live, Laugh, Love“. Netradičním bodem programu, který na takovýchto akcích není příliš běžný, ale přitom se na ně výborně hodí, byl Line Dance taneční skupiny na píseň Unbelievable, jednoho z nějvětších hitů skupiny Diamond Rio. Kostýmy byly pěkné, ale bohužel pokulhávala pohybová zdatnost některých tanečníků. Všechna pěvecká čísla byla ovšem výborná, skvěle byla přijata vystupení především Silverwood, Danni Leigh a potom domácích miláčků Lindy Feller a Toma Astora. V poslední fázi John Carter Cash večera byla vzdána pocta Johnnymu Cashovi. Přední němečtí zpěváci zpívali Cashovy největší hity a mezi to byly pouštěny video pozdravy z USA, například od Portera Wagonera a Martyho Stuarta („God bless Johnny and God bless Germany!“). Když přišel John Carter Cash, diváci povstali a dvě minuty ho vytleskávali. John řekl, že Německo bylo druhým domovem Johnnyho Cashe a rovněž zmínil zajímavost, že píseň „Folsom Prison Blues“ byla ve skutečnosti napsána v Německu. Nakonec zazpíval píseň ze svého nového alba. Já osobně jsem ani nevěděl, že také zpívá, ale John Carter příjemně překvapil a byl to docela nářez. Posledním účinkujícím byla Wanda Jackson, která zazpívala píseň z nového alba poté byla slavnostně uvedena do německé Country Music Hall of Fame. Wanda potom jako bonus přidala svůj životní hit Let´s Have A Party a rozloučila se slovy „I love Germany because Germany loves Wanda Jackson! Auf wiedersehen.“ To už se na podiu shromáždili všichni účinkující a zazpívali závěrečnou sborovou píseň. Uwe Hübner se potom za skandovaného John Carter Cash a Michael Petersonpotlesku rozloučil s diváky a oficiálně ukončil gala. Tato záverečná část rozloučení se ale z nějakých důvodů nelíbila režisérovi a musela být celkem šestkrát opakována. Potom se účinkující na podiu fotografovali a diváci se začali pomalu rozcházet. Ve vestibulu hrála country kapela, probíhaly ukázky country tanců a prodávaly se suvernýry včetně CD a country oblečení. Rovněž probíhala autogramiáda většiny hvězd, včetně hostů z USA. John Carter Cash a Michael Peterson podepisovali především svá nová alba. Akce skončila krátce po půlnoci a když jsem odcházel, Michael Peterson mi ještě podal ruku se slovy „See you in Czechoslovakia!“
Galakoncert trval dvě a půl hodiny, ale MDR z něj bude dělat pouze 90 minutový sestřih. Snad nebudou vystřižena žádná lepší čísla. Celá show GACMF Awards vychází každým rokem na DVD. Je škoda, že takto nevycházejí CMA nebo ACM Awards, jde vždy o úžasné koncerty a zájem by o ně určitě byl. Jak již bylo na CountryWorldu avizováno, MDR bude vysílat záznam předávání cen v sobotu 28. února ve 22:45.
Wanda Jackson

Na následujících adresách lze objednat tituly vztahující se k GACMF Awards 2004.
Country Gala 2004 – písně z GACMF Awards 2004