Recenzie od pár amatérov nás nezaujímajú, tvrdil pred troma rokmi otec striebornej superstar.

Recenzie od pár amatérov nás nezaujímajú, tvrdil pred troma rokmi otec striebornej superstar. Nezaujímalo ho ani to, že rádia debutový album Martiny Schindlerovej úspešne bojkotovali, podstatné boli čísla predajnosti, ktoré sú síce fajn, ale čo keď nepredávalo umenie, ktoré v tom prípade zmizlo v nenávratne, ale meno finalistky známej súťaže a samotný album bol komerčný grc.
Po troch rokoch sa Martina Schindlerová vracia s novým albumom a verím tomu, že historka o tom, prečo nevyšiel pod značkou veľkého vydavateľstva, ale na vlastnej firemnej značke by potešila plátky bulvárnych novín rovnako, ako story o rozchode prominentného páru načasovaného práve na obdobie, keď Schindlerovej novinka prichádzala na trh.
Zdá sa, že tento raz už recenzie niekoľkých amatérov nebudú trápiť nikoho, pretože ako sa zdá, hudobná kritika Schindlerovej novej album úspešne ignoruje, aj keď, treba si povedať na rovinu, že tento raz ani nie je dôvod. Zašiel som totiž do obchodu, prispel na Schindlerovej živobytie, kúpil som si jej obalom sexisticky poňatú novinku a mám svoj názor, na ktorý mám za tie prachy právo. Nie, nejde o prevratné dielo mladej speváčky, ale o projekt, pri ktorom keby sa dal vypnúť spev, tak je z neho hviezdne inštrumentálne dielo súčasnosti.
Ale pekne po poriadku. Aj Schindlerovci si našťastie uvedomili, že okolo producenta, ktorý niekoľko rokov úspešne reinkarnuje Helenu cesta k úspechu nevedie a pri príprave novej platne ostali loviť v domácich vodách. A Martina si ukázal na hádam najdrahšieho slovenského producenta vôbec. Oskar Rózsa, ktorý produkoval viac než päťdesiat albumov najznámejších mien domácej hudby je známy nielen svojimi kvalitami, ale aj cenou, ktorú za robotu berie. Kľudne! Ak vie robiť to, čo robí (a on to naozaj vie!), tak prečo nie. A Schindlerovej album Čo sa to tu deje (je to vôbec otázka, či čo to vlastne je) je po hudobnej a producentskej stránke absolútne božský. Rózsa je jednoducho profesionál a je absolútne jedno s kým spolupracuje, vždy maká na sto percent a je to vidieť aj na Schindlerovej novej platni.
Problém je niekde inde. Schindlerová má skvelého producenta, ktorý pre ňu navyše pripravil aj skvelú muziku a držal ju nakrátko, aby odviedla čo najlepší výkon. Prečo je potom v konečnom dôsledku ten album taký sterilný? Ťažko povedať, že Schindlerová je zlá speváčka, ona síce so svojim hlasom dokáže divy, no v konečnom dôsledku mi to príde, akoby nevedela spievať. Ale to nie je v tom. Schindlerová spievať vie, ona je len neuveriteľné bezemočný výtvor, ktorý síce dokáže vygradovať hlas až k poslucháčskemu orgazmu, no tesne pred vrcholom všetko opadne, pretože chýbajú emócie, emócie, emócie, ktoré speváčka akoby nechala niekde pred dverami nahrávacieho štúdia. Schindlerová je jednoducho príliš tvrdá na to, aby sa jej dalo uveriť čo len jediné slovo. Speváčka, ktorá nevie spievať srdcom a to je obrovský deficit, ktorý z nej robí lacnú napodobeninu speváčky. Škoda. Čo sa to tu deje mohol byť absolútne grandiózny album, keby ho naspievala iná speváčka, a sorry, ale ešte aj otextoval iný textár, pretože to, čo Martine vkladajú do úst je občas tiež poriadna katastrofa. Mohol to byť ktokoľvek, kto by do tých pesničiek vložil trochu emócií a srdca a dalo by sa im uveriť.
Schindlerovej to nevyšlo ani na druhý raz, hoci si za to v podstate môže sama. Úspechom je posun aspoň v hudobnej produkcii. Ak sa však jej kvality budú merať tým, ako obstála s druhým albumom, tak dievča skončilo. Ak však dostane ešte jednu šancu a platilo by, že do tretice všetko dobré, je tu šanca. Možno o tri roky. Už je totiž jasné, kadiaľ vedie cesta, teraz už len ostáva sadnúť si niekde ku krbu a roztopiť ten ľad vo vnútri.

Vydavateľstvo: Schindler Slovakia
Celkový čas: 43:32

Zoznam skladieb: