Veľké zmeny v EMI pokračujú. Nový majoritný vlastník vydavateľstva, spoločnosť Terra Firma, ohlásil prepustenie 1500-2000 zamestnancov. A kým The Verve sa pridali k interpretom, ktorí uvažujú nad odchodom z EMI, špekulanti z Terra Firma popovej hviezde Kylie Minogue a skupinám Coldplay a Babyshambles ponúkli ako prvým umelcom možnosť využitia špeciálneho modelu sponzorstva veľkých obchodných značiek.

Guy Hands, šéf spoločnosti Terra Firma, ktorá sa v lete 2007 stala hlavným vlastníkom britskej hudobnej značky EMI, tento týždeň oficiálne potvrdil správy o tom, že sa chystá podstatne znížiť stav zamestnancov vydavateľstva.

"Reštrukturalizácia umožní spoločnosti zabezpečiť značnú efektivitu a redukciu nákladov, ktoré by sa mali zmenšiť až o 200 miliónov libier (takmer 8,9 miliárd korún) ročne. V rámci reorganizácie dôjde aj k celosvetovému zníženiu počtu zamestnancov v rámci EMI group o 1500 až 2000 ľudí." - vyhlásil Hands. Malo by sa tak stať v priebehu nasledujúceho pol roka.

Noví majitelia EMI sú presvedčení, že toto rozhodnutie je správne: "Strávili sme dlhý čas intenzívnym sledovaním EMI a problémov divízie nahrávania hudby, ktorá, podobne ako je to dnes v celom hudobnom priemysle, nedokáže reagovať na výzvy digitálneho prostredia."

"Veríme, že sme vytvorili revolučnú štruktúru, ktorá posunie všetky oblasti tohto biznisu vpred. V krátkej dobe to urobí hudbu EMI omnoho hodnotnejšiu tak pre firmu, ako aj pre samotných umelcov. Zmeny, ktoré dnes ohlasujeme zabezpečia, že táto ikona hudobného priemyslu bude tvoriť a vydávať nádhernú hudbu spôsobom, ktorý bude zároveň aj hospodárny a udržateľný." - dodal Hands vo svojom vyhlásení.

Veľké hviezdy si to však nemyslia. S "tušákom" pohromy sa s vydavateľstvom ešte minulý rok rozlúčili Radiohead a Paul McCartney a začiatom tohto roka sa začína hovoriť o "albumovom štrajku" a plánovanom odchode Robbieho Williamsa a Coldplay. Najnovšie sa proti zmenám vo vydavateľstve ohradili The Verve, ktorí dočasne odkladajú vydanie svojho pripravovaného štvrtého štúdiového albumu, kým sa pomery v EMI neustália.

"Prečo by sme mali EMI poskytnúť nový album, keď sa rozhodli dramaticky oslabiť marketing a majú finančné problémy?" - komentuje situáciu manažér The Verve Jazz Summers, ktorý spolupracuje aj s alternatívnou kapelou Snow Patrol. Členovia The Verve sú podľa neho pripravení na diskusiu s predstaviteľmi vydavateľstva a očakávajú "ubezpečenia" o tom, že vo vydavateľstve je všetko v poriadku.

Možno sa The Verve dočkajú podobnej ponuky, akou sa EMI snaží udržať si svoje momentálne najhorúcejšie hviezdy Coldplay, Kylie Minogue a Babyshambles. Podľa časopisu Marketing Week týmto interpretom noví majitelia EMI ponúkli možnosť špeciálnej inovatívnej formy marketingu, o ktorý by sa postarali súkromné firmy. Nový album Coldplay by tak sponzoroval napríklad Adidas, nový singel Babyshambles výrobca plienok Pampers a podobne. Informácie o konkrétnej forme, akou by takýto marketing mal fungovať, však zatiaľ neboli zverejnené.

Zdroj: Nme.com, Music-news.com, Undercover.com.au